תושבי הדרום מציגים: כך מתנהלת הקומבינה של 'רכבת ישראל'

ארי וידר No Comments on תושבי הדרום מציגים: כך מתנהלת הקומבינה של 'רכבת ישראל'
21:33
27.04.24
בנצי לייזרוביץ No Comments on ביתר עילית: בית כנסת עלה באש; בנס לא היו נפגעים

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רכבת ישראל יצאה בימים האחרונים בהכרזות בומבסטיות על הוזלת מחירי הנסיעות בדרום, אולם תושבים בדרום מתקוממים לנוכח הודעות הרכבת וטוענים כי הנסיעה ברכבת יקרה משמעותית מהמקובל בתחבורה הציבורית בדרום.

רכבת ישראל גבתה לדוגמה – עד לימים האחרונים סך של 40 ₪ לנסיעה בודדת מבאר שבע לנתיבות. המחיר היה מופרז בכל קנה מידה, ועל כן בימים האחרונים הכריזה הרכבת על הוזלה משמעותית וכיום מחיר הנסיעה באותו הקו עומד על 16 שקלים, אלא שלדברי תושבים בדרום ששוחחו עם אתר 'קול חי' עולה כי מדובר במחיר גבוה באופן משמעותי ממחיר הנסיעה באותו הקו בדיוק, במידה והוא נעשה במוניות שירות או באוטובוסים של התחבורה הציבורית. מחיר הנסיעה באמצעי התחבורה הציבורית הרגילים מבאר שבע לנתיבות עומד על כ-13 שקל.

"הרכבת פשוט דרשה מראש מחיר גבוה במיוחד, ועתה היא כביכול באה ומוזילה את הקו כאשר גם היום היא גובה כמעט שלושים אחוז יותר משאר קווי התחבורה הציבורית", אומרים התושבים הזועמים לאתר 'קול חי'.

ברכבת ישראל העדיפו שלא להגיב, והפנו אותנו לתגובת משרד התחבורה, ושם אמרו: "מחירי הנסיעה ברכבת בכל הארץ גבוהים ממחירי האוטובוס והדבר מעוגן גם בהחלטת ממשלה. עלויות ההפעלה ברכבת בשל מאפייניה הייחודים ורמת השירות הניתנת בה גבהים באופן ניכר מאילו של האוטובוס ולכן עלות כרטיס הנסיעה גבוהה יותר. בכל העולם קיים פער מחירים בין השירות הרכבתי לזה של האוטובוס. יצוין כי במסגרת הרפורמה בתעריפים המטרופולין, מחיר כרטיסי המנוי לאוטובוס ולרכבת יהיו זהים".

יצוין, כי התושבים טוענים כי הממשלה לא עוזרת לתחבורה בפריפריה, חרף הנאומים מלאי הפאתוס של ראש הממשלה ושר התחבורה בעת השקות קווי רכבת בדרום.



0 תגובות